Mobil Delvac tunga fordon

Avancerade motoroljor för tunga kommersiella, lätta kommersiella, jordbruks- och nyttofordon.

Mobil Delvac - Avancerade motoroljor för tunga kommersiella, lätta kommersiella, jordbruks- och nyttofordon.

Mobil_Delvac_H_RGB-TM.png

Vår toppmoderna teknik är speciellt utformad för att hjälpa skydda och förlänga livslängden på dieselmotorer, vilket gör Mobil Delvac™ och Mobil Delvac 1™ till pålitliga varumärken för många framgångsrika företag.

Mobil Delvac 1 ™ kommersiella motoroljor finns i följande viskositetsklasser

  • Mobil Delvac 1™ LE 5W-30
  • Mobil Delvac 1™ 5W-40
  • Mobil Delvac 1™ ESP 5W-40
     

Viskositetsstabilitet

Högre viskositetsindex kan översättas till en mer stabil viskositet över ett brett temperaturområde. Liksom utmärkt prestanda vid låg temperatur.
Mobil Delvac 1 syntetiska smörjmedel står emot gallring vid förhöjda temperaturer, vilket resulterar i skydd över ett större arbetstemperaturområde.

Utmärkta flödesegenskaper vid låga temperaturer

Mobil Delvac 1 syntetiska smörjmedel är konstruerade för att minska inre friktion, vilket resulterar i enastående flödesegenskaper vid låga temperaturer och komponenter smörjs mer effektivt, särskilt vid en kallstart.

Förbättrad oxidation och termisk stabilitet

Förbättrad oxidationsstabilitet och termisk stabilitet i Mobil Delvac 1 syntetiska smörjmedel resulterar i mindre viskositetsökning med ålder, vilket kan leda till färre driftstopp - med potential att spara tid och pengar.

Utmärkt slitageskydd

Nyare bilar måste kunna hantera högre vridmoment och ökade stötbelastningar. Mobil Delvac 1 syntetiska drivlinjesmörjmedel erbjuder utmärkt anti-scoring prestanda, vilket bidrar till att öka kugghjuls livslängd vid höga hastigheter och under stora stötbelastningsförhållanden.

Mobil syntetiska smörjmedel

ExxonMobils främsta sortiment av vetenskapligt konstruerade syntetiska högprestandaoljor är Mobil SHC. Det finns Mobil SHC industriella oljor inklusive växellådsoljor för bland annat konventionella växellådor, vindkraftverk, kompressoroljor, oljor för livsmedelsindustri, smörjfett och cirkulationsoljor.

Vad är syntetiska oljor?

Ett syntetiskt smörjmedel innehåller mer högraffinerade basoljor än de som används i konventionella mineraloljor, som erbjuder ett utmärkt skydd och prestanda. Syntetiska motoroljor erbjuder en mängd fördelar som hjälper till att hålla motorer som körs på optimal prestanda i många år. För att förstå syntetiska motoroljor så kan man se på ursprunget till motoroljor. Det finns två grundläggande typer av smörjmedel:

  • Konventionella mineraloljor - är de traditionella smörjmedel
  • Syntetiska smörjmedel - är de som växer i popularitet

Båda smörjmedelstyperna är gjorda av råolja. Skillnaden är att syntetiska oljorna är gjorda av mer avancerade raffineringsprocesser och är av en högre renhet och kvalitet än konventionella mineraloljor. Detta avlägsnar inte bara fler föroreningar, det gör att enskilda molekyler i oljan anpassas till de krav som moderna motorer kräver. Dessa anpassade molekyler erbjuda högre nivåer av skydd och prestanda.

Vad är så bra med dessa smörjmedel?

Utförandet av syntetiska motoroljor (Mobil 1 och Mobil Delvac 1) är oftast mer robust, särskilt när det gäller pumpbarhet vid låga temperaturer och hög temperaturstabilitet och skydd mot avlagringar. Dessa attribut kan hjälpa mot minskat motorslitage, bränsleekonomipotential och lång livslängd på motorn.

Syntetiska motoroljor har utvecklats specifikt för att klara av extrema förhållanden inom moderna motorer. De är mycket mer "fri-flytande" än traditionella mineraloljor. Den största fördelen är kraftigt ökad motorskydd. När en motor först startar tar en mineralolja tid att cirkulera, vilket gör att friktionen mellan osmorda delar orsakar slitage. Däremot startar syntetiska smörjmedel att cirkulera direkt för skydda varje rörlig del i motorn.

Syntetiska motoroljor kan också bidra till att förbättra bränsleekonomin. Under uppvärmningsperioden för en typisk lastbilsfärd, är mineraloljor tjockare och rör sig långsammare, vilket gör motorn törstigare och mindre effektiv. Syntetmaterial får dock arbeta mycket snabbare, så att motorn når maximal driftseffektivitet mycket tidigare. En annan fördel med syntetmaterial är att de är renare - bidrar till att minska utsläppen från motor jämfört med konventionella mineraloljor.